יום שני, 21 במרץ 2011

מסכות אנושיות

"ויכתוב מרדרכי את הדברים האלה (=ניצחון היהודים על המן),
וישלח ספרים אל כל היהודים אשר בכל מדינות המלך אחשוורוש, הקרובים והרחוקים,
לקיים עליהם להיות עושים...ימי משתה ושמחה ומשלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים" (אסתר, פרק ט).

איזה כייף זה פורים! איזה מתוקים הילדים, עם כל הנצנצים, הפאייטים, הנוצות והתסרוקות. הרחובות לובשים צבע וצהלות. חג פורים הוא ללא ספק חג השמחה. חג של תחפושות, רעשנים ומסיכות.

והרי שאלה: מי מסתתר מאחורי המסכה? חתול? מפלצת? או ילדה יפה?    

כשאתה לובש מסכה, כל מי שמתבונן בך, רואה אותה. לפעמים המסיכה כל כך טובה, שאף אחד לא יודע לזהות מי מאחוריה. אבל אתה עצמך, אם אתה לא עומד מול המראה, אתה לא רואה אותה. אתה יכול בכלל לשכוח שהיא שם.

לכולנו ישנה סוג של מסכה, או כיסוי, שאנחנו משתמשים בו כל הזמן. ילדים קטנים, הרבה פעמים לובשים את המסכה של אמא שלהם, או את המסכה שהם למדו שהיא הכי אוהבת.

למסכה יש תפקיד מאד חשוב בחיים שלנו. כמו שיריון, או מגן, היא שומרת על הפנימיות שלנו, על ציפור הנפש, לבל תפגע. לפעמים ציפור הנפש כל כך עדינה, והמסכה כל כך מוצלחת, עד שרוב הדמויות שמשחקות בחיינו בכלל לא מכירות אותנו בלעדיה. האנשים שבסביבנו עלולים לחשוב, שהמסכה זה בעצם אנחנו.

יש כל מיני סוגים של מסכות. יש כאלה שצוחקות גם כשבפנים עצוב, ויש כאלה שחייבות כל הזמן להיות במרכז המסיבה ושכולם יבחינו בהן ויאהבו אותן. יש כאלה שלא מרשות לציפור הנפש להראות אף פעם שהיא כועסת, ויש מסכות שהכי קל להן להיעלב ולבכות. לכל אחד המסיכה שלו.

אם אנחנו לובשים את המסכה שלנו הרבה מאד שנים, אז בסוף לא רק שהאנשים מסביבנו חושבים שאלה הפנים האמיתיות שלנו, אלא גם אנחנו בעצמנו כבר לא זוכרים איך אנחנו נראים באמת בלעדיה, ובטוחים, שרק ככה אנחנו יכולים להסתדר בעולם. זה כמובן מתחיל בשלב כלשהו מאד להקשות, כי כמה זמן אתה יכול ללבוש מסכה? בסוף נהיה שם חם, מזיע, מציק וממש לא נעים. אז מתחילות גם הבעיות בדמותן של כל מיני מחלות והפרעות. כדי לרפא אותן, צריך לזהות מהי המסכה שיש עליי, ועל מה היא מכסה? רובנו לא יכולים לראות ולהבין את זה לבד. כדי לראות את המסכה שאתה לובש אתה צריך מראה. המראה הזו יכולה לבוא בדמותו של טיפול הומיאופתי.

להומיאופת מיומן יש את הכלים לקרוא בין השורות, להבין את מה שמעבר לסיפור, ולראות את האדם שמאחורי המסכה. בלי שמץ של שיפוטיות, ההומיאופתיה מטפלת בנפש שמאחורי המסכה, וזו, לאט לאט הולכת ומעיזה להציץ החוצה ולעמוד במלוא גדלותה.

פורים שמח ומבדח לכולכם.   


2 תגובות:

  1. יש מסכה של מה אני חושב המשפחה שלי מצפה
    יש מסכה של מה שאני חושב החברה מצפה ממני ומשפיעה עלי להיות
    יש מסכה של מקום העבודה - חייבים אם אני רוצה להתפרנס....
    כל כך מבלבל
    אז מי אני בכלל
    וכל זה יכול להפתר בטיפול הומיאופתי?

    השבמחק
  2. נגה, אם לא ננסה- איך נדע?

    השבמחק